Sunday, March 10, 2013

WNH2003 aku masuk dalam Tasik Putrajaya

Sekadar Hiasan

Tajuk je mesti buat korang dah suspen kan???
Sebenarnya hampir2 je.. belum masuk tasik pun.. Alhamdulillah..

Ini ceritanye:

Hari ini dalam sejarah kesilapan aku hampir memakan diri aku sendiri... 11 Mac 2013 jam 1.15pm..

Kawan aku Asri mengajak aku pekena makanan kat food junction di Wetland Putrajaya yang baru dibuka..
Biasa la tempat baru nak tgk2 la apa yg menarik..

Sekadar Hiasan

Sesampai di sana, Park Bay penuh dan aku pun parking la tepi divider yang agak membukit.. dan membelakangkan Tasek Putrajaya yang tersergam indah, Juga terkenal sebagai Tasik Terbesar buatan manusia...

Punya la rakus aku nak makan, aku terlupa tarik Hand-break.. so cuba korang bayangkan kereta dalam parking membukit dan tak tarik hand-break.. warghhhh!!!!

Asri dah turun dulu dan aku lak turun kemudian dan trus slash the door, press the auto-lock car then jalan straight menuju ke dalam restoran..
Masa tengah jalan tu dalam 5 saat, kebetulan ada kereta baru nak kluar, so maknanye ada la 1 parking bay kosong.. Asri rekemen suruh alih kereta ke parking bay tu.. mula2 aku mcm 50-50 nak alih2 kereta ni.. malas punya pasal..

Tapi last2 Allah gerakkan hati aku utk alihkan juga kereta aku, so trus aku toleh tgk kereta aku sekali imbas dan hati aku berbisik "ok kot, tak usah tukar parking la.." tapi aku nmpak mcm lain je tapak aku park kereta tadi so aku toleh sekali lagi ke arah belakang dan aku nmpak kereta aku rupa2nye tgh grk sendiri secara mengundur menuju ke arah tasik.. aik, aku pun pelik la!! so dlm beberapa saat kecemasan tu aku sempat terfikir "ada orang ke dlm kereta aku tu..? nak curi kereta ke??" hahaha bengong..

Last2 baru aku tersedar seolah2 kene tampar ngan panas matahari.. "Wooo, kereta aku gerak sendiri, tak ada driver.." dah la btul2 mengundur ke arah jalan yang tiada divider (kawasan utk turunkan bot2 atau sampan..) luas giler..

so, apa lagi aku lari ala2 Watson Nyambek ke arah kereta aku yg sedang bergerak tu utk tahan kereta yg bergerak tanpa pemandu.. Ada la terasa ala2 Spiderman tahan kereta api sedang meluncur laju ni..


Niat nak panggil Asri tolong tp mcm tak sempat dah rasanye..Mmg nampak Asri tgh lari ke arah aku nak tolong..

Alhamdulillah aku sempat sampai ke kereta dan berdaya untuk menahan kereta aku berseorangan.. sempat gak terfikir "kuat jugak aku ni..." hahaha

aku buka pintu dan terus tarik hand-break.. alang2 tu aku terus masuk kereta, start enjin dan pandu terus ke parking bay yang kosong tadi.. Asri yg berlari tadi dah lari2 anak sambil gelak2.. sebab aku dah sempat tahan sendiri so Asri pun slow walk sambil gelak2.. rupa2nya Asri menyaksikan semua adegan tu.. selesai parking, aku keluar kereta, kami berdua gelak terbahak2 memikirkan kejadian sebentar tadi.. Alhamdulillah nyawa dan jodoh kereta masih panjang.. Moga ada hikmah baik selepas kejadian ini..

 
Kawasan kejadian..
Gambar ni saje aku snap selepas selesai makan.. aku park kat port kereta hitam tu la masa tetiba ia mengundur sendiri.. buat kenangan je la.. hahaha


No comments:

Post a Comment