Monday, July 8, 2013

Ucapan Ramadhan yang tak berapa sesuai... 18NX

Kepada pembaca blog saya, sedar tak sedar Ramadhan sudah pun menghampiri..
Sebagai hamba Allah yang lemah, saya meniatkan apa yg tertulis dalam gambar dia atas iaitu print screen dari wall FB saya

Namun, jika berbalik kepada tajuk entri kali ini bukan berdasarkan gambar itu, cuma mukadimah sahaja.. Bak perumpamaan dalam karangan adalah pendahuluan/pembuka kata.

yang saya maksudkan adalah print screen berikut

Jadi, apakah pendapatan anda tentang ucapannya yang sangat matang itu??

Untuk makluman anda, hamba Allah ini juga la telah banyak menabur fitnah dan reka cerita palsu untuk menjatuhkan saya.. antaranya :
  • Saya ini "kaki perempuan"
  • Saya mengumpat/memburukkan dia
  • Saya membuat mak dia menangis sebab mengutuk dia
  • Dll
Namun, alhamdulillah Allah itu maha adil.. bukan saya kecundang malah semakin maju.. hidup saya makin bahagia.. hubungan kluarga tunggal ngan mertua termasuk ipar2 smua tiptop..

sekarang anda nilai dari sms yg diucapkan kepada saya... saya tak akan bahas/bantah apa yg dituduh itu.. sebagaimana saya sarankan kepada kenalan saya, gunakan akal n minda anda.. silakan siasat sekiranya benar apa yang dituduh itu.. Saya sudah penat (ayat bidas mengalahkan retis.. heheh) menjawab gossip2s murah camni.. heheh

Selamat Berpuasa...

Peringatan ringkas...



"Hukum menjelaskan anak lelaki tetap bertanggungjawab ke atas ibu dan bapanya walaupun telah berkahwin dan mempunyai anak dan sekiranya dia tidak menjalankan tanggungjawabnya maka dosa baginya. Manakala seorang perempuan hanya perlu taat kepada suaminya."

Allahuaklam...

No comments:

Post a Comment