Monday, January 11, 2016

Mimpi membawa aku mengamit memori zaman persekolahan



12Januari2016



start mimpi tu aku berjalan di sebuah padang bola, sejenak kemudian br perasan rupa2nya aku berada di padang sekolah last aku (Menengah je.. x sampai U pun).. SMK SAAS, Kajang

sampai la kat koridor blok aku berjalan, ramai gile student tgh pusu2 start sekolah awal tahun.. siap ada buat orientasi dalam kelas lagi.. orientasi dia pelik, main mcm puteri dijaga oleh 4 penjuru pengawal peribadi, siapa berjaya sentuh puteri, dia menang... pelik tak?? hahaha mimpi kan? layaannn

tgh duk jalan usha sini sana tiba2 aku disapa kwn..

kawan ni lak realitinya dia sambung ke teknik masa form4. Pelik gak tetiba muncul dlm mimpi.. ada la gi kontek thru grup whatapps.. slalu sakat dia.. mgkin aku rasa bersalah kot slalu sakat dia.. Nama dia Rizman tapi kami gelar Man Toya.. dia tak berapa berkenan dgn gelaran tu...hahahah

OK back to alam mimpi, masa dia sapa aku tu aku nmpak dia pakai seluar putih yg mana aku tahu itu adalah form6.

dan2 terus aku tergerak tunduk tgk seluar aku sendiri gak..ha, putih!..
which means aku pun form6 la ni.. aisey back to school lak as student.. ingatkan cikgu (ye la dh tua bangka)
Man dlm mimpi aku ni anoyying gile, gaya kaki buli je..

"tu budak saas gak tu.." bisik2 man tp kuat gak la.. stail bdk nakal.. sambil tuding2 kat aku guna bibir (duck face)

"woi salleh, ko budak sini kan?? cuba ko nyanyi lagu sekolah sikit.. aku nak dgr.. ker ko dah lupa?!!" tiba2 kene sound sinis ngan man..

apa lagi, konfem aku masih ingat so aku nyanyi sambil sinis balik ke muka man.. yg peliknye smua student keliling tiba2 nyanyi sama2.. mcm flash mob... apa lagi, naik tinggi rasa bangga.. dpt pimpin org buat flash mob kot.. tak bangga ko?? hahahah

lagunya tema sekolah kami

Kami murid Sekolah Aziz Shah
Tetap tekun waspada
Terima ilmu yang guru curah
Sopan-santun dijaga

Hindarkan segala kesusahan
Guru tetap dihormatkan
Dasar pelajaran tak dicurigai
Untuk melengkap diri

Kami sedia taat setia
Berdikari sentiasa
Berbakti kepada nusa dan bangsa
Patuhi rukun negara

Menuntut ilmu untuk berjasa
Agar tuhan berkati
Sejajarlah drngan cogan kata
Belajar kita berbakti






takat tu je mimpi
apa jadi lps tu dh x ingat.. hahahaha..


*Lagu tu batch saya 2007-2002 (Form2-6), rasanya dh tukar, up to date..

2 comments:

  1. masih sama. jaga diri alright.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku budak 2011-2012, ig: @nikmuazhakim kalau nak mengenang masa lampau haha

      Delete