Thursday, March 27, 2014

Surprised by Coincident events

Tanggal 17 Feb 2014, genap la umur Efah anak sulong ayah 1 tahun... banyak la hadiah efah dapat... mostly baju2 yang cantik2 dan comel... macam model dah Efah almari penuh ngan dress and gaun...

Sambutan serba serbi ringkas kat umah nenek Efah di Kajang
Banyak2 hadiah, ada 1 hadiah tu agak mushkil pembalutan dan pembungkusannya... Hadiah daripada Pak Tam dan Mak Tam Efah...
Motif? Ulangtahun Efah bagi Susu Ibu Mengandung???

Tau tak hadiah itu tidak diendahkan selama 2 hari sebab memang nekad kata dalam tu sampel pek susu untuk ibu mengandung..

"Apa adik abang ni nak ayang mengandung ke??? ke dia ingat ayang dah mengandung ke?" borak santai aku dan isteri..

"Entah la bang, orang dah bagi, amek je la...." Jawab isteri agak sempoi

Kotak tersebut dibiar dalam kereta terus di bawa ke Melaka, Kampung Isteri..
Makanya di sini baru la tergerak nak buka kotak tu, sebabnya baru terfikir

"apsal kotak susu, tapi ringan plak" detik hati aku...

Taraaaa...!!!!




Hampasgas tul.. rope2nye kotak je cover, dalamnye memang hadiah Efah... heheheh... Terima kasih Mak Tam and Pak Tam...

Comel tak modeling...
Tapi... Ceritanya belum habis lagi... Klik Read more kat bawah ni untuk baca selanjutnya...

Selang sebulan kemudian, si ibu Efah ni beli UPT diam2... rupa2nye dia dah rasa simptom2 pregnancy.. ada gak dia ngadu kat aku tapi, beranggapan positip je.. mungkin salah makan, mungkin masuk angin, mungkin akibat jerebu (mmg musim jerebu melampau masa ni)...

Pada satu malam, jam 4am... aku rasa macam dalam mimpi.
Mimpi aku sedang mencari jalan ke taman tema kononnya nak bawa anak bini makan angin.. (masih dalam mimpi ye...)

"Ada line bang, ada line... jelas ni bang" Jerit isteri aku.. (masih dalam mimpi ye...)
"ha, ada ke?? oooo" aku jawab lik amai2...
Kononnya tgh signal out untk dapatkan bar line telefon, nak telefon orang la tanye jalan... sesat kan...
(OK, full stop mimpi.. hahaha)

Lepas subuh tu, mcm bese la bangun solat, siap2 nak gi kerja... baru isteri aku tegur..
"abang dengar tak ayang kejut abang dalam pukul 4 tadi???"

"Ayang kejut? pukul 4 pagi ke? ada ke? kenapa ayang kejut abang kul 4 pagi lak???" tanya aku bertubi2

"Ayang check UPT, ada line la.. jelas lagi bang" Jawab isteri exited..

Sejenak aku terdiam memikir... la, rupanya adegan live pukul 4 pagi tadi terbawa dalam mimpi daaa....
yang isteri aku maksudkan 'ada line' tu adalah line UPT... ada double line...

UPT test on 14Mac2014
Bagi ibu2 moden, anda lagi expert kot baca line result on UPT tu kan.. kan.. kan?... heheheh

Ini la isteri aku cuba sampaikan jam 4 pagi tu, tapi aku lak reply dalam mimpi... bley??? hahaha

Alhamdulillah, syukur kepada Allah atas kurniaannya... baru 6 minggu usia kandungan (semasa tulis entri ni)..
Semoga membesar dengan sihat dan sempurna ye 'angah'... Ayah dan Ibu akan tunggu.. Insyallah sejahtera hendak-Nya....

No comments:

Post a Comment