Wednesday, April 22, 2015

Am i miss my school times??

bersawang dah blog aku for kinda long time...

been busy with 2 princesses and a queen.. hahaha

ok hari ini aku just nak share what i dreamt last nite, before its forgotten

Dont know how to start...
im back at school times... but at the end of sessions.. grad day
tapi aku kan high education hanya STPM.. mana ada grad2 nih.. tp mimpi je  kan so layan je...

yes mimpi aku berkisar kawan2 tingkatan 6 je.. the best school time ive had.. keep dreaming of them occasionally.. just out of curiousity, time siang or berjaga la (tak tidur) tak ada lak aku terfikir2 pn zaman skolah nih.. more fokus on family and friends around..

masa ni, yg nampak kwn2 aku adalah alan, hendra, ridwan dan fairrus.. tak nampak lak kawan2 puan, tak tau nape.. but sadly mlm tadi, fairrus muncul dlm mimpi tp tak sempat bersuara atau berborak2.. dia sampai lewat sama situasi macam dia dtg amik result STPM 2002 dlu.. dia duduk tempat meja pendaftaran utk grad la.. dlm mimpi la kami grad, real life dtg amik result je.. hahahaha

aku ye ye tgu dkt pintu lps fairrus daftar nak tegur dia.. alih2 dah hilang, bila tanya pegawai kat meja daftar katanye fairrus keluar ikut pintu ni (sambil tuding jari ke arah pintu seberang bilik) adoyai...

so just hilang mcm tu je si fairrus..

hendra lak dah smart2 tunggu kat seat grad student.. aku nmpak dr jauh dia hanya lambai..

lps tu dgr bunyi bas masuk perkarangan sekolah.. terkezut aku rupa2nye ridwan dtg bawa sedara-mara nak raikan grad day.. perghhh.. kecoh 1 kawasan.. tp makcik pakcik dia smua cakap bahasa minang.. (aku anggap la..)

aku sapa la si ridwan ni.. dia kata "semua nak ikut leh, aku nak larang pun x boleh.. bas ni pun shiman sponsor.." hahahaha

ok, aku x nampak shiman dlm mimpi kali ni tp dgr nama je... bleh?? hahaha

aku pun gi tgk list nama utk tgk bila aku akan naik pentas tu.. so mmg aku pn belum bersiap.. dtg ala kadar je.. keluarga aku tak dtg, cuma yang hantar je adik aku ateh tu..

aku mmg totally lum bersiap.. baju t-shirt, selipar jipon, seluar lutut.. ntah aku pn tak tahu kenapa aku gi sekolah dress like that.. tapi aku bawa persalinan semua.. so kat sekolah la aku tukar..

Kelam kabut aku duk bersiap tapi dalam kereta je.. bila keluar, adik aku jerit "tie tak ikat ke" tertinggal tie lak.. "kasut tak pakai ke??" jerit adik aku lagi.. kasut la plak.. soo clumsy!!

tup2 nama aku skip sebenarnya.. jengjejeng.. aku tak daftar kehadiran.. bleh? tersangat la down dan jeles tgk kwn2 smua nak stage terima kertas gulung.. tapi aku.. menangis la juga wei.. tak tau kenapa sampai aku menangis..??

terasa nak bawa diri gi jauh.. lari luar ngara.. amik ko, tak dapat grad formal je kot.. sampai nak lari jauh.. tp mmg dlm mimpi tu, emo aku tersangat kuat wei..

masa ni la wife aku kejut dgn cara cucuk kat pinggang.. adoyai.. mimpi rupanye.. apa lagi mengucap je la aku.. astaga.. astaga.. astaga..

ok la tu je nak cerita.. sekian

No comments:

Post a Comment