Wednesday, July 18, 2012

"Ikat Mati, dikemas Cantik"

setelah Setahun lebih bergelar tunang orang, tibalah masanya, saat yang dinanti2 aku akan diijabkabul dengan Tunangku yang sekarang telah bergelar isteri..

Tapi untuk menempuh saat bahagia itu.. aku diuji dgn beberapa kejadian.. majlis pernikahan aku dijalankan serentak bersama adik iparku dengan suaminya.. tak payah la nak cerita panjang.. mmg kalau nak buat keramaian camni, wajib ada 1 atau 2 slek..

dalam kelam kabut aku nk ke masjid tu, singgah la kat umah mak andam.. kononnya nak minta dia ikatkan samping dulu.. tapi bila sampai mak andam tgh gubah sirih junjung so dia kata nanti kat masjid je la dia ikatkan.. padahal smua dah ready kat masjid tu.. tok imam, tok kadi, tok kampung, kluarga, sahabat handai smua dh ada.. aku pn turutkan je arahan mak andam tu.. bawa samping ke masjid, nanti dia datang and ikatkan..

sesampai je di masjid, tok kadi nak mula khutbah dah.. cer korang teka aku tertinggal mende???

samping...
adoiiii.. tertinggal kat umah mak andam tadi.. pastu abg ipar aku.. eh, masa tu bakal.. blum jadi apa2 lagi.. bakal abg ipar suh aku duduk atas tilam n dgr je khutbah jumaat.. eh, khutbah nikah..
so, bersimpul malu la aku duk di tengah2 org ramai ngan baju melayu sempurna tanpa samping..
hilang kemaluan aku... arghhhh

malu i.. fezal (biras) tu jeling2 lak...

Tapi atas berkat kesabaran, dan doa semua.. akhirnya.. jengjejeng..

samping aku pun sampai.. hahaha.. mak andam panggil aku sebentar tuk ikat samping di bhgn blkg masjid..
mak aku siap dtg pgg tgn aku, suh aku selawat la, baca doa tu, baca doa ni.. sambil curah2 airmata.. cam aku nak pi perang lak.. risau benau mak aku nih..
dan Finali.. aku sah bergelar suami Ina dengan 1 kali lafaz.. alhamdulillah


So, dah boleh la segala2 yang tak boleh sebelum ni.. (apa aku merepek ni...??)
Tapi aku masih waras dan sedar akan bebanan tugas dan tanggungjawab yag aku akan pikul nanti..
Kepada Isteri kesayanganku, Abg harap sayang pun sama2 bekerjasama dalam menjayakan dan membahagiakan rumah tangga kita.. Insyallah

nah.. tgk la 2-3 keping gambar outdoor ni.. layan!!




No comments:

Post a Comment